Teknikkväll för tjejer i åk 8 och 9

17.00-17.10 Välkommen och gruppindelning

17:15-18.10 Stationsaktiviteter i grupp, 4 stycken stationer:

Ringtillverkning i verkstaden

Arduino-bygge och programmering

Designa din egen soffa/soffgrupp

Laceface UF ett ung företagsamhets företag berättar om sin verksamhet

18.10-18.40 Pizza och information om att jobba med teknik inom life science-branschen samt Fyrisskolans teknikprogram

18.40-19.00 Avslutande tävling/utmaning

Välkomna!

teknikkvall tjejer.pngÄr teknikprogrammet en utbildning för dig? Om du funderar över det eller vill få ditt intresse bekräftat, eller kanske bara veta mer, så är du varmt välkommen till Fyrisskolan måndag 9 maj, kl. 17.00.

Du får träffa tjejer som går på Teknikprogrammet och får höra dem berätta om hur det är på Teknikprogrammet på Fyris.

Vilka var deras tankar inför sitt gymnasieval? Hur tänker de om framtida utbildning, möjligheter och karriär?

Tillsammans med dem får du också prova på aktiviteter som visar en del av vad Teknikprogrammet innehåller.

Du kommer också få träffa medarbetare från ett teknikföretag i Uppsala som berättar hur det är att arbeta inom den spännande life science-branschen.

Vi ses kl. 17.00 vid skolans huvudentré, C-entrén. Vi bjuder på något att äta och dricka.

Vi räknar med att avsluta kvällen vid kl. 19.00.

Varmt välkommen!

31 mars 2022