GRÖN ENERGI

NaturNatur - på Naturvetenskapsprogrammet

Naturprogrammet.jpg

Studierna har fokus på energi- och miljöfrågor. Du får bland annat lära dig hur batterilagring, solceller, biobränslen och vätgasdrift fungerar samt vilken miljöpåverkan de har. Vi arbetar i projekt över flera ämnen där du får veta mer om hur människan, naturen och moderna tekniker samspelar. För att hitta lösningar på framtidens utmaningar kommer dina kunskaper i biologi, kemi och fysik att behövas.

Dalia 180px.pngVad tycker eleverna?

Dalia Abu Sultan:

"Jag ger 10 av 10 möjliga.
Lärarna bryr sig verkligen om en och vill att man ska lyckas. Även bra programrektor som hjälper till mycket. Det underlättar såklart om du är motiverad själv.
Det finns mycket bra utrustning som gör det roligt och lärorikt att labba."

Teknik+college+265.jpg

Fyrisskolans teknik- och naturvetenskapsprogram är certifierade inom Teknikcollege. Certifieringen innebär bland annat att du är garanterad att utöka antalet kurser med 300 poäng. Mer info...

Programrektor

Darko Krsek