JK UTLAND

Beteende på Samhällsvetenskapsprogrammet

a_SA.jpg

Det samhällsvetenskapliga programmet har en stark internationell prägel med fokus på juridik, kriminologi, hållbar utveckling och miljö.

Programmet har en stor öppenhet mot omvärlden och andra kulturer och därför kommer utbildningen på samhällsprogrammet delvis att vara förlagd utomlands.

Vi gör fältstudier i Sverige i åk 1, i Norden/Baltikum i åk 2 och ett europeiskt land i åk 3. Detta ger dig som elev internationell erfarenhet och förståelse för andra kulturer, svensk och internationell juridik. På köpet får du nya vänner och kontakter.

alva.jpgVad tycker eleverna?

Alva Johnsson:

"Bra att det finns inriktningar t ex juridik som jag läser. Vi får t ex besöka rättegångar och polismuseet. Man får ett försprång om man vill fortsätta läsa juridik på universitetet. Lärarna är toppen och väldigt stöttande."

Colleen.jpg

Vad tycker lärarna?

Colleen Falk:

"Att genom JK utland kunna erbjuda våra elever fältstudier utomlands känns både roligt och viktigt."

JK Utland poängplan.png

Programrektor