Färre program startar på Fyrisskolan i höst

Tyvärr startar varken ekonomiprogrammet eller samhällsvetenskapsprogrammet för årskurs 1 på Fyrisskolan i höst. Så om du vill gå på skolan är du välkommen att söka naturvetenskapsprogrammet eller teknikprogrammet i stället.

Därför startar inte ekonomi- och samhällsvetenskapsprogrammet i höst

Det ska byggas bostäder i området runt skolan och Luthagsesplanaden. Arbetet startar i höst. När bygget pågår kommer vi inte att kunna använda alla lektionssalar. Det innebär att vi behöver ha färre klasser än vi brukar på skolan. Därför startar varken ekonomiprogrammet eller samhällsvetenskapsprogrammet i höst.

Gör ett omval 29 april–15 maj

Du som har valt ekonomiprogrammet och/eller samhällsvetenskapsprogrammet på Fyrisskolan i ditt val till gymnasiet måste ändra din gymnasieansökan under omvalsperioden som pågår 29 april–15 maj.

Du är varmt välkommen att söka naturvetenskapsprogrammet eller teknikprogrammet på Fyrisskolan. De programmen startar i höst som vanligt.

På uppsala.se finns information om hur du gör ett omval till gymnasiet

23 april 2021