Innovationsskola

Fyrisskolan satsar för att bli Sveriges bästa Innovationsskola. Det märks inte minst på teknikprogrammets alla inriktningar.

Blixtlåset_orange.pngI årskurs 1 tävlar våra elever i Blixtlåset. Det är en tävling för alla som vill arbeta idéburet men med en konkret och fungerande produkt som slutmål. Fyrisskolan kom med gruppen Grip Clip på en tredjeplats.
Se deras film.

deca2.pngI årskurs 2: Deca Idea Challenge är en tävling där elevlag utmanas att hitta innovativa sätt att använda ett vardagsföremål, t ex ett gammalt skosnöre. Fyrisskolans lag EpebFyr - bäst i Sverige.
Se deras film.

UF_brun.pngI årskurs 3 kan man välja att skapa och driva ett företag. Fyrisskolan har en lång tradition av framgång med många priser under åren. I våras kom företaget Mörk Komfort UF på en silverplats på SM i Göteborg.
Mörk Komforts hemsida.

Mörk Komfort som tog hem en silvermedalj i SM.

mörk komfort UF.JPG

Deras innovation är en portabel mörkläggningsgardin med unika fästanordningar.