Ny rektor på Fyrisskolan

Darko Krsek blir ny rektor på Fyrisskolan. Han kommer närmast från gymnasiestaben inom Stockholms stad där han arbetat med frågor kopplade till digitalisering. Innan dess har han runt 10 års rektorserfarenhet från bland annat Kärrtorps gymnasium.

1 mars kliver en ny rektor in på Fyrisskolan. Darko är en mångårig skolledare och lärare. Han kommer närmast från gymnasiestaben inom Stockholms stad där han arbetat med frågor kopplade till digitalisering för samtliga kommunala gymnasieskolor i Stockholm. Innan dess har han runt 10 års rektorserfarenhet från bland annat Kärrtorps gymnasium.

–Jag har fått ett väldigt bra intryck av Fyrisskolan. Det främsta jag har slagits av är att alla elever och lärare är så oerhört engagerade. Jag ser fram emot utvecklingsresan tillsammans med alla på skolan, säger Darko Krsek.

Runar Krantz, Fyrisskolans tidigare rektor, arbetar nu på Täljegymnasiet i Södertälje.

10 januari 2022