Fyris till final i Wallenbergs fysikpris

Wallenbergs fysikpris anordnas varje år av Svenska fysikersamfundet. Tävlingen startar med en kvalifikationstävling som riktar sig till elever i hela Sverige. De 15-18 elever med bäst resultat går sedan vidare till en finaltävling som kommer att anordnas i Göteborg och i Tallin, Estland. De fem elever med bäst resultat i finaltävlingen representerar sedan Sverige i en fysikolympiad som i år kommer att hållas i Vilnius, Litauen.
Fyrisskolan deltog i år med tre intresserade elever. Jakob Lundén NA18B, Viggo Strömberg NA18B och Mauritz Sverredal TE18TV som presenterade fina resultat.
Stort grattis till dessa tre elever som representerade Fyrisskolan med bravur och ett extra stort grattis till Mauritz som gick till final!
5 mars 2021